14 Eylül 2008 Pazar

Burger King..


İkinci kez bir başlığımda "Burger King" geçiyor. İlki malum. Buradan da anlayabileceğiniz üzere, söz konusu bu güzide resotran zinciri olunca; kapitalizmin pençesine hop diye esir düşüyorum ne acıdır ki. Şahsen etimin balık misali olmasında da bunun payı oldukça büyük. Hamburger ekmeğinin muhteşem yumuşaklığından, Whopper'ın orgazmik lezzetinden, Crispy Chicken'ın harikulade tadından bahsetmek istemiyorum size bu yazıda. Evet istemiyorum bahsetmeyeceğim. Acıkıyorum nitekim. Neyse. 

Burası malum "Self Servis" bi restoran. Ayrıca gayet de ilgi görüyor. Hal böyle olunca da kasalarda tam bir cümbüş havası, bir panayır tadı yakalıyor insan. Bir sürü aç insan. Üç beş zavallı kasiyer. Arada patatesleri karıştıran ciddi bakışlı asabi "Assistant Manager". İşte Burger King bu.

Burada kasiyerlik yapmak sanıyorum ki günümüzün en çileli işlerinden biri. Zoraki gülümseyen birtakım genç kızlar, çocuklar. Motor gibi konuşuyorlar. "Sipaağriş veremeyen var mığğ bu kasadan alabiliriiğğm!", "İçecek ve patatesinizin büyük seçim olmasını ister misiniiiğz?!", "Çıtır soan halkalarından ister miydiniiğz!"... Bu cümleleri telaffuz ederken bir Burger King kasiyeri tadı yakalamak isterseniz bir cümleyi takriben 1-1.5 saniye civarında okumanız gerekiyor. Vallahi çok acıyorum ben bu çocuklara. Bir yerden sos çıkar, öteki tarafa dondurma getir, koş diğer taraftan patates koy, bir yandan asabi "Manager" bağırıp çağırsın... Yorgunluktan canları çıkmış orada, yok "Çıtır soğan halkası" yok "Büyük seçim" bilmem ne. Kesinlikle yapabileceğim bir iş değil. Bir de şu birbirlerine "Bey"li "Hanım"li hitap etme tripleri yok mu, canımdan bir can alıyor. Bir de patronları köylü kurnazlıkları öğretmiş bunlara. "Büyük seçim" diyorsun, dayıyor önüne "King"i. Uğraşmaya takatin olmuyor, zaten açsın. Alıp oturup yiyorsun. Burger King 50 Kuruş fazla kazanıyor. 

Vallahi birdenbire geçtim bilgisayarın başına bunları yazdım. Bir yandan da karnım gurulduyor. Nereden geldi aklıma bu konu bilmiyorum vallahi. Whopper çok güzel ya. Crispy Chicken da güzel evet.

s.

1 yorum:

Çatıdaki Sevişgen dedi ki...

ah Crispy Chicken yahu.
ballı hardal
barbekü ve rench sosu da olursa tamamdır.
canım çok fena çekti.
ayrıca okuduğuma göre odtülü olmuşsun,artık sana yasak böyle burger filan,siz odtülüler sevmezsiniz böyle şeyleri,odtülülüer burgerları kapattırmışlar.dedikodular öyle.
meh meh

ama bence Burger tabi :kalp: