28 Haziran 2009 Pazar

Teknoloji..


Teknolojiye gerçekten aklım ermiyor. Fen bilimleriyle hiç alâkam yok. Sürekli yeni bir şeyler çıkıyor. Anlamıyorum. Her ne kadar seksen iki yaşında gibi konuşsam da, sizlere bu meramımdan bahsetmezsem olmayacak.

Televizyon, bilgisayar, internet, Wii falan. Henüz bunlara gelemedim. Benim için en başta yanıt bulması gereken soru, atari tabancasıydı. Yaklaşık on sene önce hiçbir şeyi sorgulamadan kullandığım bu tabancanın çalışma prensibini daha sonra uzun yıllar merak ettim. Hep bu soruyu içimde taşıdım. Hogan's Alley gibi, Duck Hunt gibi birbirinden zevkli oyunlar oynamamıza olanak veren bu teknolojinin sırrı neydi? Nasıl oluyordu da algılanıyordu atışlarımız ekranda. Nasıl yani? Dost meclislerinde bu konuyu çok tartıştık. Her ne kadar "İşte ışığı alıyor oradan geri aktarıyor uzaya gidiyor iki tur atıp geliyor." gibi kendi çapımızda son derece mantıklı çözümler ürettiysek de, bu teknolojinin Sabah'la kırk değil, otuz değil, sadece yirmi kupona sahip olunacak bir şey olmadığı gerçeği çıktı karşımıza.

Nihayet yaklaşık bir hafta önce, bu bilinmezlikten kurtulduk, sorumuzun cevabını aldık. Eminim siz ekran başındaki okurlardan da bu teknolojiye akıl sır erdiremeyenler vardır, bu yüzden sizlere de kısaca özetlemek istiyorum anladığım kadarıyla: Efendim o tabancının içinde renk sensörü varmış. Ateş ettiğimiz an ekranda hedefin rengine isabet ettirirsek, atışı başarılı sayıyormuş falan. Şimdi ben anlatamadım tam ama, mühendis arkadaşlar falan anlamıştır benim derdimi. Öyle çalışıyor işte. Ama bu kez de şöyle bir soru çıktı karşıma, bunu cevaplayabilecek olanlardan yardım bekliyorum: Şimdi hani renk şeysi var ya bunda. Heh. Misal ben şimdi Duck Hunt oynuyorum, ördek vuruyorum falan. Ben gidip yandaki televizyonda ördek rengi bir alanı vursam o ördek yine ölecek mi? He? Nasıl oluyor lan bu işler ben niye anlamıyorum?!

Neyse bir de şeyler var hani; kızılötesi, Bluetooth falan. Bak dikkat ettiyseniz küçük ayrıntılar peşindeyim. Sanki atariyi anladım da tabancasını merak ediyorum. Sanki cep telefonunu çözdüm de Bluetooth'u eksik kaldı. Gitmeden bir de onu araya sıkıştırayım. Lan nasıl oluyor o iş ya? Böyle şarkı atıyorum bir telefondan diğerine gidiyor falan, kablo yok bir şey yok. Nasıl oluyor lan o öyle. Havadan gidiyor şarkılar falan şey oluyor. Hehehe. Hadi esen kalın bakayım.

s.

5 yorum:

direnk dedi ki...

oğlum sölemicektn herkese lan hani !!

Daçe dedi ki...

eheh o hikâyedeki mühendis ben oluyorum galiba.. eöö.. doğrudur efendim, evet, renk sensörleri. ışın gönderiyor. öhm.. işte ışının frekansıyla alakalı falan. bu soru sınavda çıkmaz..

Travis dedi ki...

attın taşı kuyuya...hadi bakalım:)

Deniz dedi ki...

http://bizdenbirisi.blogspot.com/ buda benim bloğum çapraz link paslaşması yapalım mı*

merq-t dedi ki...

daha birkaç gün önce yine aklıma gelmişti bu atari tabancası mevzusu ki üzerine epeyce tartışmıştık iki adet potansiyel mühendis olarak. teşekkürler sinvegur, aydınlandım (cidden).