23 Ocak 2009 Cuma

Tabu..


Gençlerin birtakım ortak eğlenceleri oluyor. Ne bileyim; içki içelim, sinemaya gidelim, Facebook'a girelim yorumlar yazalım gibi. Bu yaygın genç eğlencelerinden biri de Tabu oynamak. Tabu'nun ne olduğunu açıklattırmayın bana şimdi, kısıtlı okur kitlemin yaş ortalaması 18-19 civarında zaten; onlar da eminim ki biliyorlar bu güzide oyunu.

Biz de genç çocuklarız tabii. Yeri gelince biz de Tabu oynuyoruz. Ama ben pek beceremiyorum. Her ne kadar oynarken gülsek eğlensek de, anlatma sırası bana gelince afakanlar basıyor, hafif hafif terlemeye başlıyorum. "Ne var lan bunda oyun bu." demeyin şimdi, ben böyle bir insanım. Şu oyunda gerilmeden yapabildiğim tek bölüm çizerek anlatma kısmı. Ne zaman oyunda anlatma sırası bana yaklaşır, ben orada imana gelirim. Orada dua etmeye başlarım, "Tanrım" derim, "Çizerek anlatayım ne olursun, yardım et ne olur."

Genelde de kabul olmuyor dualarım ne yazık ki. O kırmızı kartlar geliyor elime, kum saati çevriliyor ve tüm gözler üzerime çevriliyor. Ben ise saçmalamaya başlıyorum. Kelimenin ne olduğu pek farketmiyor. Şemsiye olsun atıyorum. Bakıyorum yasak kelimelere, ulan adamlar anlatmama imkan tanımamış ki. "Yağmak" koymuş, "Yağmur" koymuş, ne bileyim koymuş işte bir şeyler. Ben başlıyorum anlatmaya; "Ya hani şey olur  da şeyini yaparsın açarsın şey işte olur ya şey yani hani." şeklinde. Boş bakışlarla beni izliyor oyun partnerlerim, acıyan gözlerle. Ben terliyorum, kumlar dökülüyor. Ben saçmalıyorum, kumlar dökülüyor. İkinci kartı açıyorum titrek ellerimle, o da "Araba" olsun misal. Ben şemsiyeyi nasıl anlattıysam, arabayı da aynı şekilde anlatıyorum; "Ya işte şey hani şey yaparsın binersin, lan binmek dedim böhöühühü." şeklinde bir tokat daha yiyorum. Kumlar dökülüyor, süre bitiyor. İçimde buruk bir sevinç var. Cehennem azabı gibi geçen bir dakikanın bitmiş olmasının verdiği sevinç, takım arkadaşlarımı hayal kırıklığına uğratmanın üzüntüsüyle yoğruluyor.

İşte böyle efendim. Artık yazılarımı devamlı takip edenler içlerinden "Gerizekalı lan bu." diye geçirmeye başlamışlardır. Zira on yazıdan dokuzunun içi "Ya ben yapamıyorum of :(" şeklinde serzenişlerle dolu. Ama çizerek anlatabiliyorum. Valla bak. Çizerek anlatma gelsin görürsünüz siz.

s.

9 yorum:

Unknown dedi ki...

sinanim yaa dokturmussun yine..ama bi yeri es gecmissin..deliler gibi ciziyosun tamam ama oyunun en zevkli kismi cirkeflik yapmak..yok karsidakinin kartini kapatmak , sacmala(t)mak falan..
yine de bulent ecevit cizdigini hatirlarim..operim..

s. dedi ki...

tabii ki, seninle aynı takımlarda olduğumuz sürece çirkeflik eğlenceli :D

Adsız dedi ki...

ben de çizebiliyorum ki gel kapışalım minik! (8
12-13 tane sektirmeden anlatıp günler&geceler boyu övündüğüm için normali nedir bilememekteyim gerçi.
trivial pursuitte de can yakarım sinan.
eline verdik bugün karşı takımın.
gık diyemediler biz 6 ladık ehehe.
hele robert de nirolu soruda şiddet uyguladım bana orada "baba lan cevabı amma düşündün" diyen karşı takım elemanlarını baba üçlemesini yedirme ile tehdit ettim.."taksi dırayvııığr lan! benden iyi bilmeniz mümkün mü ki" dedim..
ama cidden değil ki heheh.
tabu xl oynayalım len evet evet olsun bu.
berkay yakında blog açabilir gibime gelmekte, sahi nerelerde sayın daçe..

s. dedi ki...

berkay'ı blog okur kitlesi kesmedi adam ondan facebook notlarına yazıyor zaten :D

trivial'da da fena sayılmam...

Daçe dedi ki...

ben de diyorum kulaklarım neden çınlıyor.

Adsız dedi ki...

yakalanmışız..
sinaaan allah seni ne etmesin..
ooldu o zamaan hadi görüşürüz..
pıtrpıtrpıtrptır
pıt!

Adsız dedi ki...

Selam;
Yazdıklarını biriktirip biriktirip yukardan aşağı doğru okuyorum.Ama bunu seçtim nedense buraya yazayım dedim biriki alttaki kimse yorum yazmıyor serzenişinden cesaretle..
Cesaretle diyorum çünkü buradaki yaş ortalamasını yükselten bir takipçin olarak kompleks mi yapıyorum nedir anlamadım.Bazen yazıp siliyorum :P
Beğendiğimizi değilde beğenmediğimizi belirtmeyi marifet saymayı şartlayanlarda var çokça.
Yazdıklarının hepsi çok güzel,çizimlerin kadar.Çizim ortak paydamız.
Hoşçakal :)

greendeniz

s. dedi ki...

çook sağol :)

Adsız dedi ki...

öhm meraba yine ben kim mi? ben adsız işte:P
bende buradaki yaş ortalamasını düşüren bi takipçinim sanırım. tabu oynamak güseldir hoştur bende en iyi çizim bölümünü beceririm böle ilham gelince koparım her türlü anlatmayı beceririm....tabu iyidir...

zeynep ben..:P