3 Şubat 2009 Salı

Anı 7: Abiler..


Arayı soğutmuyorum ve kısa bir aradan sonra yine karşınıza çıkıyorum. Bu kez biraz tedirginim. Çünkü 18 yıllık kısa ömrümün utanç verici anlarından birini paylaşacağım sizlerle. Bahsedeceklerim 2003 yılı sonlarında, liselere giriş sınavına hazırlanan saf bir gencin başından geçiyor. Evet ben.

Efendim ortaokulda Orhan adında safça bir arkadaşa sahiptim. O da benim gibi iyi bir liseye girmek için mücadele eden azimli bir delikanlıydı. Bu zorlu maratonun başlarında, günlerden bir gün, sevinçle kapımı çaldı kendisi. Bana genç bir üniversite öğrencisiyle tanıştığından, kendisinin çok iyi niyetli bir insan olduğundan, kendisine "sevabına" ders verdiğinden, istersem benim de bu neşe katarına katılabileceğimden bahsetti. Bazılarınızın suratındaki pis sırıtmayı buradan bile görebiliyorum. Hikâyenin geri kalanını tahmin edenleriniz vardır elbet.

O zamanlar hafif aklı kıt olan bendeniz, bu teklifi büyük bir coşkuyla karşılıyor; bu güzel ders seanslarına katılmaktan büyük bir kıvanç duyacağımı söylüyorum Orhan'a. Anlaşılıyor, sözleşiliyor; belirlenen günde ben de gidiyorum Orhan'la bu parlak gencin evine. Adı Haluk. İsmini hatırlayamadığım bir yerde kimya okuyor sanırım. Uzun boylu, ince, zarif bu genç bizi büyük bir kibarlıkla karşılıyor, kendini tanıtıyor, derse geçiyoruz; matematik. Ders sonrası bizimle oturup muhabbet etmeye başlıyor. Dersleri sadece iyilik yapmak adına verdiğinden, bu dünyada yapılan iyiliklerin ne kadar önemli olduğundan dem vuruyor. Biz de iki geri zekalı pürdikkat Haluk abimizin bu felsefi söylemlerini dinliyoruz. Bu arada evi de inceleme fırsatı buluyorum. Birtakım "abiler" giriyor çıkıyor, raflarda "İnancın Gölgesinde" olsun "Sonsuz Nur" olsun pek çok ilim kitabı dizili duruyor. 

Eve geliyorum, anneme anlatıyorum, onların iyi insanlar olduklarını söylüyorum. Annemin şüphelendiği her halinden belli. Ben ise malım. 3-4 kere daha gidiyoruz derse. Hatta hiç unutmam, bir tanesine sabahın altısında falan gidiyoruz iki mal olarak, kahvaltı falan ediyoruz orada. Haluk abi bize yeri geliyor ders anlatıyor, yeri geliyor güzel nutuklar atıyor. Dördüncü dersimizde falan Haluk abimiz bir anda bize namaz kılacağını söylüyor. Bununla kalmıyor, bizi de bu kutsal ibadete katılmaya davet ediyor. Şaşırıyorum. Bir şey demiyorum. Gidiyorum. Namaz?! Dua?! İbadet?! Bunlar maalesef oldukça uzak olduğum kavramlar. 

Haluk abimiz namaz kılıyor. Bu arada yanımdaki arkadaşım Orhan katıla katıla gülmeye başlıyor sebepsiz yere. Onu görüyorum, iyice sinirlerim bozuluyor, ben de gülmeye başlıyorum. Namazın son rekâtına gelindiğinde biz iki geri zekalı arkada gülmekten gözlerimizden yaşlar akıtıyoruz, Haluk abimiz ise bozuntuya vermeden namazını sürdürüyor. Arkadaş kutsal değerlere saygım var, sanmayın ki bunlarla dalga geçen bir insanım, ama o anda nedensizce kahkahalara boğulduk. 

Namaz bitti, evimize gittik. Haluk abimiz bir daha bizi hiç aramadı. O eve bir daha gidemedik. Haluk'u ve evdeki diğer abilerimizi bir daha göremedik. Olanların farkına sonradan vardık. En azından ben vardım, Orhan arkadaşımı bilemiyorum. Ulan o değil de; Haluk maluk diye atıp tutuyoruz burada, görmesin herif bunları şimdi? Cemaati çekmeyelim üzerimize. Bitireyim ben bunu burada. Tövbeler olsun.

s.

17 yorum:

direnk dedi ki...

kafamda bi an orhan'ın da namaz kılmaya başladığı ve sinanın şu anki hali, tipi, sakalı ve espri anlayışıyla orda olacağını düşündüm de gerçekten ilgi çekici olabilirmiş. hatta başlı başına film konusu bile olabilirmiş. zaten ne sinanın o zamanki halini biliyorum ne orhanı tanıyorum aman kimse kızmasın.. :D

Berkay dedi ki...

yüzümdeki pis ama içten sırıtış gitmeden bir yorumda bulunmak istiyorum. istesek biz de kendi aramızda cemaat kurabiliriz. evet tamam bu cemaat pek dininde imanında olmayabilir, düşündüm de. yazının başında ders teklifi eden haluk abimizin çocuk pornocusu olduğunu düşündüm ama o zamanlar yaygın birşey değildi heralde. yine ucuz kurtulmuşsun. tebrik ediyor devam diliyorum.

s. dedi ki...

of bir de öyle olsaydı ya. yazıyı da "işte haluk'la çektiğimiz film." diye link verip bitiriverseydim :D

cansin hazan dedi ki...

maşallah üretkenliğinin doruklarındasın.bu ilhamı sana hep elleh veriyor yat kalk şükret.amen.

Adsız dedi ki...

öncelikle selamlar efenim..
arada facebooktan gelen maille arada girip sinanın yazılarını okuyan bi bal-lise2 örencisiyim ve sinana başarılarının devamını dilerim..:)
körfeze giden her insanın abileri ablaları vardır. bu abi-ablalarla ders işlenir, dini muhabbetler yapılır, yemek yenilir, arada geyik muhabbetlerde olur, evlerinde kalınır vs vs..
(ben körfezin bu abi ablalara para verdiğini düşünüorum şahsen yoksa mal mı len bunlar...)
körfeze gittiğim sıralar benide çağırdılar ablalar çılgınlığına. dur bi gidiyim dedim -ilk ve son gidişim oldu- duvarlarda post-itlere yazılıp yapıştırılmış ayetler vs. vardı. yemek yicez sende ye dediler, o anki aklımla ne düşündümse artık tırsıp aç olmama rağmen yemedim. mola verdiler namaz kılcaz diye, sende kıl dediler hastayım kılamam diye yalan attım-benimde saygım vardır ama pek aram yoktur ibadetle-...
körfez eğitimi iyidir gayet ama sizi etüte çağırıp fetullah gülen kasedi izlettirme, öss hazırlık programlarında kız erkek sınıfların ayrı olması gibi boklukları var o yüzden allah belalarını versin...
saygılar..

melodi dedi ki...

evet "tövbeler olsun" (: ama ben gitmek istiyorum öyle bi abla evine eheh çok eğlenirim gibi geliyo lan.
hiç bi abla beni davet etmedi çok hüzünlüyüm..
ilk davet eden abla ile eve gidicem..
ablaların burayı okuma ihtimalinin pek çok olması yok ama gene de buradan selam ederim tüm ablalara.
seviyorum sizleri.
yeşil ışık sizinle olsun.
hatta öptüm pek çok siz kız çocuklarını.
virgin mary undone.
iyice sıvamaca oldu bu son cümledeki alıntı da neyse yorgunum ben nemrudun kızı sinan.

s. dedi ki...

adsız; teşekkür ederim okuduğun için, "abi" derdime ortak olduğun için de :)

sana da teşekkürler nemrudun kızı.

zeynep dedi ki...

ne demek okuorum zevkle..
ya üniversitede de varmış böle gruplar siyasi olsun, dini olsun ..
o gruplar geliomuş sana önce ufaktan ufaktan yardım edelim cart curt die yaklaşıolarmış sonra böle toplanıoz hadi sende gel die die dahil oluomuşun aralarında..
var mı öle denk geldin mi hiç?? merak ettim şindi..

s. dedi ki...

valla her yol var. öss'den sonra da beni körfez'den aradılar "gel sana güzel bi yurt ayarlayalım genç" babında :D

Adsız dedi ki...

Merhaba Sinan ben Haluk. Büyüyüp kocaman delikanlı olmuşsun seni kutluyorum. Ben o "Abilik" işlerini bıraktım ama umarım seni o cemaatten takip edenler yoktur yoksa başına büyük bela alırsın. Sana başarılar dilerim.

s. dedi ki...

ehehe.

zeynep dedi ki...

oyyy...

imam dedi ki...

din kotu bise.

Red Tufan dedi ki...

bende senin gibi arkadaş mağduru oldum.3-4 kez gittim baktım emir altına sokacaklar dedim ki "eko kuyruğunu kıstır kaç!!!"valla sırf bu herifler için blog açıp post girsem mi diyorum.görüşmek üzere aman uzak durun bunlardan...

Haluk dedi ki...

Selamunaleyküm Sinan ben Haluk abin. O gün beni ayar ettiniz ama size karşı boş değildim. Aslında sizi arka odaya kapatıp özel şeyler yapacaktım ama... Neyse. Telefonunu buldum. Bende kontör yok yazayım buraya. Ara beni öptüm seni. Mucx... Haluk ~ <3 Sinan

Adsız dedi ki...

gencler ben antalyada yemedigm haller kalmadı bu cemaatin evinde aklıyorum suan..hala top sakalım vs. var .. kim size gelip ders anlatır? ya da kim size sabreder? kim bu Türk okullarını acıp Türkçe öğretir İslamiyeti yayar..ve sen ilk hikayeyi yazan arkadasıma soruyorum..Zaten namazdan uzak bir insansın cemaati sevmemeni normal karsılarım..evet ben de namaz kılmazdım ama kaldıgım yerden memnunum..Ne o acık sacık kızlar 15 yasındaki kızlar hosunuzua mı gidiyor? hic bunu dusundunuz mu? bırakın suana kadar 30 tane kızla yattım kalktım ama 2 dk snra nefret ettim hepsinden..Gercek iman sevgisini ben bunlarla tadıyorum..eklicekseniz msn berat et ebitech nokta kom konusuruz

Adsız dedi ki...

ve dalga gecmek size ne kazandırır bilemem ama en azından haklarına bari girmeyin...1.5 yıl byunca fikrim cok deisti evet cok deisti..bn yaptıklarını seviorm..snuna kadar arkalarındayım.ve dalganızla anca gideceginiz yer boş yerler..hiç gördünüz mü cıktıgınız kızın 1 hafta sonra yattıgınız kızın 1 gun sonra baskasıyla cıktıgını ilerde evlendigini..ve o kişinin baskasıyla yattıgını ve o erkegin SİZ DE olabilecegini..Biraz düşünün gencler..ibzde yedik haltlar aklımız yeni geldi evet aynı yastayız belki ama biraz anlamak gerekiyor..Lütfen düşünün..