12 Eylül 2009 Cumartesi

Splitter..


Dikkatinizi çekmiş midir bilmem; on günü aşkın süredir blogdur tarihtir bilmem nedir hiç alakam yok. Peki ya neden? Takipçilerimi böyle sorumsuzca terk edip ortadan kaybolmamın nedeni neydi ki? Üretim sancısı çekip kendimi odama mı kapatmıştım yoksa? Belki de bu yaptıklarımın manasızlığını fark ederek uzaklara gitmişimdir? Hayır dostlarım, hayır. Bu uzun ayrılığın sadece tek bir açıklaması var: İnternetim bozuldu.

Gördüğünüz gibi böyle blog ortamlarında atıp tutmanın, "İşte Menderes de böyle yaptı bik bik bik." diye utanmadan tarihi yeniden yazmanın da bir sınırı var. İnternet gidiverdi mi ne tarih kalıyor ne bir şey. Peki neydi bu arızanın sebebi? İşte yaklaşık bir hafta bu işin peşine düştüm. Telekom arıza servisi 121'i arayıp, bant kaydındaki karının talimatlarını umarsızca uygulayarak derdime derman aradım. Yeri geldi Telekom'un yerine gidip daralttım insanları.

Daha sonra bu meramımı bir dostuma açtım dost meclislerinin birinde. Tesadüf bu ya, zamanında o da aynı dertten muzdarip imiş. "Yoksa modemdeki DSL ışığı mı yanmıyor lan?" diye sorunca bizim arkadaş, içimi nasıl sevinç kapladı anlatamam. "Evet" dedim. "Evet ne yapıcam lan?!" "Splitter bozulmuştur." dedi. "O ne lan." demeye kalmadan ne olduğunu da açıkladı "Hani kibrit kutusu gibi, modemin kablosu falan bağlı." diyerek. Anladım ki odamın kapısının üstündeki kabloların birleştiği o gizemli şey, splitter imiş.

Aradım sordum. 5 liraya bir splitter buldum aldım. Eve geldim. Taktım. Olmadı. Modemi açıp kapattım. Yine olmadı. Sonra tam umutsuzca pes etmeyi düşünürken, modemin arkasındaki bir kabloyu iyice bir ittirdim. Işık yandı. Söndü. Bir daha ittirdim. Yandı. Sönmedi. İnternetim gelmişti.

Şimdi bu durumda iki ihtimal var: 

1. Splitter'ı değiştirince düzeldi aslında benim internetim. O kabloda da bi temassızlık olmuş herhalde o sırada. Zaten ben onu daha önce itmiştim olmamıştı. Hehe.

2. Splitter'da bir sorun yoktu ki zaten kafamı skeyim. O kabloyu ilk günden ittirseydim bunlar olmayacaktı. Allahım ya.

Ben birinci ihtimalin doğruluğuna inanmak istiyorum. Öyle oldu bence. Yoksa kabloyu ittirmeyi önceden akıl edemeyecek değiliz hayret bir şey. Neyse.

s.

1 yorum:

Direnk dedi ki...

abi sana 2 yol öneririm :

1- reset at meme yapmıştır.

2- evin sigortasını kapa, çık dışarı apartmanın etrafında soldan sağa 4 tur dön, sonra git bakkaldan sarı kola al bi dikişte bitir..

hangisini ne zaman yapsam işe yarar..